Veel gestelde vragen


Hoe kan ik één dj drive in show boeken of een optie plaatsen op een drive in show?
Om een van onze dj drive in shows te boeken of een optie te plaatsen kun je het formulier dat bij de gewenste show staat aangegeven invullen en verzenden.  Vind je dit allemaal te omslachtig dan kun je ons natuurlijk ook e-mailen of bellen.


Zodra wij je aanvraag hebben ontvangen zullen wij de betreffende show en datum noteren (mits nog beschikbaar) en nemen wij telefonisch of per e-mail contact met je op om alles door te nemen of je uit te nodigen voor een demo.

Wanneer je geen demo wenst bij te wonen maar wel een optie wilt dan heb je vervolgens 7 dagen de tijd om te beslissen of je de optie wilt omzetten in een definitieve boeking.

Pas wanneer je definitief een show boekt dan ga je een betalingsverplichting aan. Uiteraard zullen wij je dan ook duidelijk uitleggen hoe het verder in zijn werk zal gaan.



Wat zijn de opbouw tijden en draai/speel tijden van de drive in shows?

De opbouw tijden van onze drive in shows zijn per show en feestlocatie verschillend, wanneer er geen trappen, liften of obstakels op de locatie aanwezig zijn dan zal de dj met een gemiddelde show ongeveer anderhalf uur van te voren aanwezig zijn.

De draaitijden van de drive in disco shows bestaan merendeels uit 5 uur draaitijd, de draaitijden staan duidelijk bij iedere show vermeld  Wanneer je feest langer duurt dan kun je altijd extra draaitijd bijboeken.

Het op en afbouwen van de apparatuur gebeurt buiten de met jullie afgesproken tijden en worden niet extra berekend.


Ik wil van tevoren gaan kijken naar de drive in show, artiest, band of act kan dat?

Het is begrijpelijk dat je graag eerst even de drive in show wilt zien/horen en dat je even kennis wilt maken met ons en onze werkwijze. 


Omdat wij onze drive in shows in eigen huis hebben kunnen we je die mogelijkheid ook bieden tijdens een kijkdag/kijkavond in onze demoruimte.

Wanneer je interesse hebt in één van onze dj drive in shows dan kun je een demo aanvraag indienen. Je ontvangt dan een uitnodiging voor een vrijblijvende presentatie in onze demoruimte zonder de aanwezigheid van overige bruidsparen. Tijdens deze kennismaking bespreken we jullie wensen door, beantwoorden al jullie vragen en presenteren de show.


Zijn de auteursrechten die geheven worden door Buma/Stemra in de prijs verwerkt?

Horecagelegenheden zoals café's of partycentra hebben deze auteursrechten per jaar afgekocht. Informeer dit voor de zekerheid wel even bij de locatie, want wanneer dit bij de feestlocatie welke je hebt geboekt niet het geval is moet je dit alsnog zelf regelen.


De auteursrechten die geheven worden door  Buma/STEMRA    behoren dus door de feestlocatie te zijn geregeld en zijn niet in het gage van de dj drive in show, band of artiest verwerkt.


Hoe werkt het met de betaling?

Je ontvangt bij boeking van een dj drive in show een digitale boekingsovereenkomst waarin o.a. het verschuldigde gage vermeld staat. Dit bedrag dien je op de feestavond bij aankomst van de dj aan hem te overhandigen.


Bedrijven waaronder o.a. weddingsplanners dienen de betaling uiterlijk 14 dagen voor de productiedatum te hebben overgemaakt op onze bankrekening.


Wat gebeurt er bij onvoorziene omstandigheden, zoals ziekte van de dj ?

Wij hebben op de feestavond ten alle tijden een extra dj achter de hand die in geval van ziekte van de dj of overige onvoorziene omstandigheden inzetbaar is.


Ook hebben wij een technische man achter de hand die bij eventuele technische storing direct naar de feestlocatie kan komen. Omdat wij onze apparatuur goed onderhouden en deze van dusdanig hoge kwaliteit is, is een technische storing gelukkig nog nooit voorgevallen.

Mocht er zich op de dag of avond van je feest iets voordoen dan zijn wij ook gewoon telefonisch bereikbaar.



Welke algemene voorwaarden zijn van toepassing?

Zoals ieder professioneel bedrijf zijn wij helaas genoodzaakt algemene voorwaarden te hanteren. 

Wanneer je gewoon netjes met elkaar omgaat zoals het hoort hebben deze voorwaarden ook totaal geen invloed. Het zijn vele letters welke nodig zijn om voor zowel de klant als voor ons/onze artiesten het overeengekomen veilig te stellen.

Het is dus een stukje veiligheid voor beiden kanten, wij leveren het overeengekomen en de klant betaald het overeengekomen.


Lees hier de algemene voorwaarden


Wij eten in dezelfde zaal als waar het feest wordt gehouden, kan er ook eerder worden opgebouwd?

Het komt wel eens voor dat een drive in show, band of act eerder klaar moet staat, vanzelfsprekend is dit mogelijk.


Je zult begrijpen dat je met ons bij een zeer professioneel bedrijf terecht bent gekomen en wij werken ook uitsluitend met professionele dj's. Eerder opbouwen betekend voor hen ook overwerk, dus helaas brengt dit ook extra kosten met zich mee.


Het is daarom raadzaam om met de locatie dit soort zaken goed door te spreken zodat de extra kosten zoveel mogelijk kunnen worden beperkt.


Helaas staan veel locaties hier niet bij stil en zullen je hier niet over informeren.


Wat zijn de eisen met betrekking tot de elektriciteitsvoorziening?

De benodigde stroom voorziening is afhankelijk van de geboekte drive in show.

Heb je een dj met alleen geluidinstallatie dus zonder lichtshow geboekt, dan hebben we 1 vrije stroomgroep van 220 volt / 16 ampère nodig.


Zit er ook een lichtshow bij het geboekte inbegrepen dan gaat onze voorkeur echter uit naar 2 vrije stroom groepen van 220 volt / 16 ampere of een krachtstroom groep 380 volt / 16 ampère.


Onder een vrije stroomgroep verstaan we een stroomgroep waar verder niets anders aan hangt (zoals koelkast, frituur etc.)


De stroomvoorziening mag niet meer dan 10 meter van de plaats van het optreden verwijderd zijn. Wanneer gewenst kunnen wij contact opnemen met de locatie om deze details door te spreken.



De locatie waar wij ons feest geven had het over geluidsrestricties en een limiter. Wat nu?

Veel locaties zijn gevestigd in een gebied, wijk of stadscentrum welke vallen onder de milieu wet. In deze gevallen mag er vaak slechts beperkt geluid worden geproduceerd.


Als je een knallend feest wilt dan is het buitengewoon belangrijk om te weten welke waarden in decibellen het hier betreft.
Indien de waarde te laag ligt (beneden de 96 db) is het lastig een dj drive in show helemaal tot zijn recht te laten komen. 

150 borrelende en pratende mensen produceren al gauw zo'n 80db. Een limiter die afgesteld is op 86 db kan tot gevolg hebben dat de dj drive in show   niet luid genoeg zal zijn om de gasten door de muziek op te zwepen en dat zou een zeer nadelige invloed kunnen hebben op de feest stemming.

Vraag dus altijd naar het aantal decibellen die geproduceerd mogen worden en bekijk met ons, mede op grond hiervan de mogelijkheden.


Heeft de drive in show een podium nodig en hoe groot moet deze zijn?

Een drive in disco show behoeft niet noodzakelijk op een podium te staan. Sommige klanten en bruidsparen kiezen voor een laag podium (ongeveer 50 cm hoogte) wat ook prima is. Een hoog podium raden wij af omdat dit de interactie tussen de dj en het publiek niet ten goede komt.



Hebben wij invloed op het repertoire gebracht door de drive in show?

Vanzelf sprekend heb je alle zeggenschap wat betreft de muziek stijlen die dj zal draaien op je (bruiloft) feest. Wij geven graag een goed advies, maar welke muziek je op de feestavond wilt horen bepaal je uiteindelijk zelf.

Onze dj's kunnen allround draaien en heel goed op het publiek inspelen, maar wij bekijken wel welke dj het beste bij je muziekwensen aansluit.


Heb je geen specifieke muziekwensen en laat je het liever aan de deskundigheid en inzicht van de dj over dan heeft hij ten alle tijden voldoende muziek bij zich in alle stijlen die je maar kunt bedenken om er naar eigen inzicht een geweldig feest van te maken.


Je hebt dus 100% zeggenschap in de muziek voor de feestavond en wij geven graag een goed advies.



Wij hebben ook nog ander entertainment ingehuurd. Kan deze gebruik maken van de geluid's installatie?

Wanneer een andere artiest (zanger etc.) gebruik wenst te maken van de door ons geleverde geluid installatie is dit onder beperkte voorwaarden mogelijk.

Wij berekenen hier een meerprijs voor omdat wij dan andere apparatuur mee moeten nemen, de meerprijs is afhankelijk van de benodigde apparatuur voor deze artiest.

Als je dit vooraf aan de boeking duidelijk aan ons aangeeft kunnen wij je hierover informeren zodat je weet wat je kunt verwachten en niet voor onverwachte kosten komt te staan.

Vanzelfsprekend is het gebruik van een enkele microfoon voor een sketch of toespraak van de gasten zonder extra kosten toegestaan.


Hoe ver van tevoren moet ik de dj boeken?

Hoe ver van te voren je het beste kunt boeken is altijd moeilijk te zeggen. Wij krijgen dagelijks aanvragen voor de (bruiloft dj) drive in shows  bepaalde populaire dagen en favoriete maanden lopen vaak snel vol.

Wanneer je er zeker van wilt zijn dat de gewenste (bruiloft) dj drive in show nog beschikbaar is voor je feestavond, dan kun je in principe niet vroeg genoeg zijn met vastleggen.


Copyright Party fever entertainment